5 důvodů, proč je vstup na marketplace ta správná volba pro váš business
Spolu s měnící se ekonomickou situací se paralelně mění i chování českých zákazníků. Mnoho z nich...
V dnešní digitální době nehledají nakupující zboží jen mezi regály v obchodech, ale také ve svých internetových prohlížečích. Podle údajů Českého statistického úřadu nakupovalo v roce 2021 přes internet 5 milionů osob starších 16 let (ti tvoří 57 % populace). Mezi nejčastěji nakupované komodity patřilo oblečení a obuv, které si online pořizuje téměř 40 % lidí z této věkové kategorie. Další oblíbené položky v košíku tvořila elektronika, potraviny či drogerie.
S rostoucí dostupností chytrých telefonů a tabletů a zlepšujícím se mobilním připojením k internetu se nedílnou součástí online života (a nákupů) stala právě mobilní zařízení. V roce 2022 vlastnilo chytrý telefon 80 % lidí a internet v mobilu používalo 77 % Čechů starších 16 let. A že si Češi nový styl nakupování skutečně oblíbili svědčí i to, že už v roce 2019 použila svůj mobil k online nakupování více než polovina nakupujících. To už je slušná nákupní skupina, které stojí za to jít naproti.
Nejde jen o návyky českých zákazníků. Již od roku 2018 zařadil Google vyhledávač do svých kritérií tzv. mobile-first indexing. To znamená, že webové stránky přizpůsobené mobilnímu rozhraní jsou upřednostňovány v seznamu vyhledávání. Optimalizace pro mobilní zařízení vám tak může přinést vyšší organickou návštěvnost.
Prvním a nejdůležitějším úkolem při optimalizaci e-shopu pro smartphony a tablety je responzivní design. Responzivní webové stránky přizpůsobují rozvržení, obrázky a navigační prvky různým velikostem a rozlišením obrazovek. Poskytují tak konzistentní a uživatelsky přívětivé prostředí na všech přístrojích.
Uživatelé smartphonů mají na své obrazovce omezený prostor, a proto je velmi důležité zjednodušit navigaci vašeho e-shopu na maximum. Připravte svým nakupujícím přehlednou a intuitivní strukturu menu s použitím jasných kategorií a podkategorií, které jim pomohou snadno najít hledané produkty. Přidejte také vyhledávací řádek (s lupou) na viditelné místo na domovské stránce pro ty, kteří přesně ví, co hledají.
Myslete na to, že uživatelé mobilních zařízení mají velmi krátkou dobu pozornosti a o tom, zda na všem e-shopu zůstanou, rozhodují pouhé vteřiny. Optimalizujte dobu načítání svého e-shopu na maximum:
Při nakupování přes telefon se zákazníci při rozhodování o nákupu zcela spoléhají na vizuální stránku. Používejte proto vysoce kvalitní produktové fotky. Vaši zákazníci budou vděční i za funkci přiblížení, aby si tak mohli produkty prohlédnout zblízka. Připojte stručné, ale přesvědčivé popisy produktů, které zdůrazní klíčové vlastnosti a výhody.
Pokud je dokončení objednávky těžkopádné nebo zdlouhavé, může to mnohé uživatele odradit a svůj naplněný košík zkrátka opustí. Zjednodušte průběh u vaší online poklady minimalizací počtu potřebných kroků. Nastavte funkci automatického vyplňování adresy a platebních údajů, aby nakupující ušetřili čas. Nabídněte také bezpečné a rychlé možnosti platby, včetně oblíbených mobilních peněženek, jako jsou Apple Pay a Google Pay.
Pravidelně testujte mobilní prostředí svého e-shopu na různých zařízeních a operačních systémech. Pro základní přehled si můžete vzít na pomoc Mobile-Friendly Test od Googlu. Ptejte se také vašich zákazníků, jak se jim nakupovalo pro získání cenné zpětné vazby o případných bolestivých místech vašeho online obchodu. Pochopením problémů, kterým vaši zákazníci čelí, můžete neustále zlepšovat jejich nákupní zkušenosti a zvyšovat jejich spokojenost.
Sociální sítě přitahují denně k mobilům miliardy lidí po celém světě. Zajistěte, aby vás tam potkali! Tyto platformy fungují jako silný kanál, díky kterému můžete zvýšit povědomí o své značce a přesvědčit sledující k návštěvě e-shopu. Více tipů na poutavé příspěvky a aktivity na sociálních sítích si projdeme v jednom z příštích článků.
V době, kdy telefony dominují online interakcím, je optimalizace e-shopu pro mobilní nakupování cesta správným směrem. Vytvořte svým zákazníkům příjemný nákupní zážitek, který usnadní jejich rozhodování, zda u vás nakoupit.
Nechte si zpracovat nezávaznou nabídku. Rádi vám ukážeme náš sklad a vysvětlíme, jak funguje celý proces napojení. Zbavte se starostí s logistikou ještě dnes.
Mail Step, spojovací článek mezi internetovými obchody a přepravci, má před Vánocemi napilno. Její...