Zpět

7 mobile-friendly tipů: Zvyšte konverze nákupů z telefonu na svém e-shopu

Image of Adriana
Adriana

V dnešní digitální době nehledají nakupující zboží jen mezi regály v obchodech, ale také ve svých internetových prohlížečích. Podle údajů Českého statistického úřadu nakupovalo v roce 2021 přes internet 5 milionů osob starších 16 let (ti tvoří 57 % populace). Mezi nejčastěji nakupované komodity patřilo oblečení a obuv, které si online pořizuje téměř 40 % lidí z této věkové kategorie. Další oblíbené položky v košíku tvořila elektronika, potraviny či drogerie.

S rostoucí dostupností chytrých telefonů a tabletů a zlepšujícím se mobilním připojením k internetu se nedílnou součástí online života (a nákupů) stala právě mobilní zařízení. V roce 2022 vlastnilo chytrý telefon 80 % lidí a internet v mobilu používalo 77 % Čechů starších 16 let. A že si Češi nový styl nakupování skutečně oblíbili svědčí i to, že už v roce 2019 použila svůj mobil k online nakupování více než polovina nakupujících. To už je slušná nákupní skupina, které stojí za to jít naproti.

Nejde jen o návyky českých zákazníků. Již od roku 2018 zařadil Google vyhledávač do svých kritérií tzv. mobile-first indexing. To znamená, že webové stránky přizpůsobené mobilnímu rozhraní jsou upřednostňovány v seznamu vyhledávání. Optimalizace pro mobilní zařízení vám tak může přinést vyšší organickou návštěvnost.

shutterstock_2060795033

Jak vylepšit svůj e-shop tak, abyste svým zákazníkům zajistili bezproblémové nakupování z mobilu?

1. Implementujte responzivní design

Prvním a nejdůležitějším úkolem při optimalizaci e-shopu pro smartphony a tablety je responzivní design. Responzivní webové stránky přizpůsobují rozvržení, obrázky a navigační prvky různým velikostem a rozlišením obrazovek. Poskytují tak konzistentní a uživatelsky přívětivé prostředí na všech přístrojích.

2. Zjednodušte navigaci

Uživatelé smartphonů mají na své obrazovce omezený prostor, a proto je velmi důležité zjednodušit navigaci vašeho e-shopu na maximum. Připravte svým nakupujícím přehlednou a intuitivní strukturu menu s použitím jasných kategorií a podkategorií, které jim pomohou snadno najít hledané produkty. Přidejte také vyhledávací řádek (s lupou) na viditelné místo na domovské stránce pro ty, kteří přesně ví, co hledají.

3. Zrychlete dobu načítání

Myslete na to, že uživatelé mobilních zařízení mají velmi krátkou dobu pozornosti a o tom, zda na všem e-shopu zůstanou, rozhodují pouhé vteřiny. Optimalizujte dobu načítání svého e-shopu na maximum:

  • Zmenšete velikost obrázků a komprimujte je bez ztráty kvality. Používejte formáty, jako je JPEG nebo WebP, které nabízejí vysokou kvalitu při menší velikosti souboru.
  • Komprimujte také kódování stránek. Odstraňte nepotřebné mezery, komentáře a bílé znaky. Používejte minifikované verze knihoven a skriptů a sloučte je do jednoho souboru, aby se snížil počet serverových požadavků.
  • Používejte mechanismus cache pro ukládání do mezipaměti u souborů, které se nemění často (obrázky, CSS, JavaScript) pro rychlejší načítání.
  • Využijte funkci lazy loading, která zpožďuje načítání obrázků až do okamžiku, kdy jsou viditelné na obrazovce. To pomůže zrychlit počáteční načítání stránky a ušetřit data pro uživatele.
  • Pravidelně testujte rychlost načítání vaší webové stránky, např. pomocí nástrojů jako je Google PageSpeed Insights nebo GTmetrix.

4. Mějte atraktivní obsah

Při nakupování přes telefon se zákazníci při rozhodování o nákupu zcela spoléhají na vizuální stránku. Používejte proto vysoce kvalitní produktové fotky. Vaši zákazníci budou vděční i za funkci přiblížení, aby si tak mohli produkty prohlédnout zblízka. Připojte stručné, ale přesvědčivé popisy produktů, které zdůrazní klíčové vlastnosti a výhody. 

5. Zkraťte proces placení

Pokud je dokončení objednávky těžkopádné nebo zdlouhavé, může to mnohé uživatele odradit a svůj naplněný košík zkrátka opustí. Zjednodušte průběh u vaší online poklady minimalizací počtu potřebných kroků. Nastavte funkci automatického vyplňování adresy a platebních údajů, aby nakupující ušetřili čas. Nabídněte také bezpečné a rychlé možnosti platby, včetně oblíbených mobilních peněženek, jako jsou Apple Pay a Google Pay.

6. Testujte

Pravidelně testujte mobilní prostředí svého e-shopu na různých zařízeních a operačních systémech. Pro základní přehled si můžete vzít na pomoc Mobile-Friendly Test od Googlu. Ptejte se také vašich zákazníků, jak se jim nakupovalo pro získání cenné zpětné vazby o případných bolestivých místech vašeho online obchodu. Pochopením problémů, kterým vaši zákazníci čelí, můžete neustále zlepšovat jejich nákupní zkušenosti a zvyšovat jejich spokojenost. 

7. Be Social

Sociální sítě přitahují denně k mobilům miliardy lidí po celém světě. Zajistěte, aby vás tam potkali! Tyto platformy fungují jako silný kanál, díky kterému můžete zvýšit povědomí o své značce a přesvědčit sledující k návštěvě e-shopu. Více tipů na poutavé příspěvky a aktivity na sociálních sítích si projdeme v jednom z příštích článků. 

V době, kdy telefony dominují online interakcím, je optimalizace e-shopu pro mobilní nakupování cesta správným směrem. Vytvořte svým zákazníkům příjemný nákupní zážitek, který usnadní jejich rozhodování, zda u vás nakoupit.

 



Chcete se i vy zbavit starostí s logistikou?

Nechte si zpracovat nezávaznou nabídku. Rádi vám ukážeme náš sklad a vysvětlíme, jak funguje celý proces napojení. Zbavte se starostí s logistikou ještě dnes.

ZÍSKAT NABÍDKU


5 důvodů, proč je vstup na marketplace ta správná volba pro váš business

Image of Adriana
Adriana

Spolu s měnící se ekonomickou situací se paralelně mění i chování českých zákazníků. Mnoho z nich...

READ MORE

Rozhovor pro deník E15 s majitelem Mailstepu, Janem Rozlivkou | Mailstep

Image of Adriana
Adriana

Mail Step, spojovací článek mezi internetovými obchody a přepravci, má před Vánocemi napilno. Její...

READ MORE