Začátek každého roku vybízí k bilancování nad uplynulými 12 měsíci a nastavení plánů pro rok, který právě odstartoval. Také my v Mailstepu jsme si udělali čas k důležité rekapitulaci, která nám nejen potvrdí, kam nás loňské období posunulo, ale zároveň ukáže jasný obraz toho, jakým směrem povede naše cesta dál.
S rokem 2022 jsme opět dokázali posunout nastavené hranice a to přesto, že se jednalo o jednu z nejnáročnějších sezon za více než třicetiletou historii firmy. Naším fulfillment centrem prošlo 2 700 000 zásilek, což je o celých 42 % více než v roce 2021. Meziroční obrat to pomohlo dovést k 46% růstu. Konečná výše tržeb se zastavila u 660 milionů korun.
Největší zatěžkávací zkouškou bylo (tradičně) předvánoční období, během kterého jsme odeslali na 600 tisíc balíčků, což je o 33 % větší objem než o minulých Vánocích. Zásilky putovaly ke svým adresátům do 60 zemí světa, nejčastěji do Česka, Německa a Itálie.
Žádných z těchto působivých výsledků by nebylo možné dosáhnout bez strategicky rozvržených investic, které se vyšplhaly do výšky 200 milionů korun. Díky nim jsme mohli pokračovat ve vývoji vlastního softwaru, otevřít vývojový hub v Praze-Karlíně nebo rozšířit moderní logistické centrum v Horních Počernicích i další skladové prostory. Našim klientům tak v novém roce nabízíme celkem 50 000 m2, což je třikrát větší plocha, než běžně nabízí jiné fulfillment společnosti na našem trhu.
A nezůstali jsme jen na dobře známém českém trhu. O pozici logisticko-technologického lídra se ucházíme už i v zahraničí. V loňském roce se první zemí při rozšiřování evropské sítě našich fulfillmentových center stala Itálie. A další velké věci budou následovat.
Příští zastávka: Balkán
Věříme, že se Mailstep stane dobrým partnerem pro celoevropské hráče a jejich zákazníky. Proto v roce 2023 přibude do naší distribuční sítě s názvem Mailship také Řecko. Pro kompletní pokrytí evropského trhu budou další fulfillmenty přibývat ve Španělsku a severských zemích, do kterých plánujeme expandovat do 2 let.
Již na jaře se po technologicky náročných přípravách staneme prvním fulfillment centrem v České republice odbavujícím zásilky pro marketplace Zalando. Módním značkám se tak otevřou dveře do všech zemí světa, což jim umožní oslovovat se svou nabídkou zcela nové skupiny zákazníků. Fashion segment pro nás není žádnou novinkou. Oblečení a doplňky jsou v Mailstepu nejčastěji odesílaným produktem.
Další rok individuálního přístupu
V letošním roce se soustředíme také na rozšíření řad našich více než 200 klientů. Uvědomujeme si, že pro majitele ustáleného businessu může být těžko představitelné svěřit svou dlouho budovanou logistiku do rukou externí společnosti. Z toho důvodu nadále pokračujeme ve zvyšování kvality našich služeb a navrhování cenové nabídky maximálně na míru každému majiteli online obchodu.
Díky vysokým investicím do vývoje a technologií se náš provoz stává stále efektivnější. Právě to nám dává možnost nabídnout klientům cestu za snížením nákladů průměrně o 20 %, pokud svěří svou logistiku Mailstepu. Nedílnou součástí námi nabízených služeb jsou i řešení nad běžný rámec servisu fulfillmentu, např. kompletace zboží před naskladněním nebo využití speciálních obalových materiálů dle požadavků prodejce.
Klientům budeme i tomto roce pomáhat v růstu na českém a zahraničním trhu. S naším velkým týmem jsme vždy připraveni reagovat na zvyšování počtu objednávek a náš sklad je vždy dost velký na rozšiřování portfolia produktů. Proto se partneři Mailstepu nemusí nikdy bát o dostatečné kapacity, které udržují jeho e-shopu v chodu.
Na cestě za dalšími cíli
Ani v letošním roce si nedáváme pauzu od IT vývoje. Již teď pracujeme na vylepšení skladového systému a maximálně efektivním využití celkové plochy skladu. Díky spolupráci s více než 50 evropskými balíkovými dopravci si věříme v překonání hranice 4 milionů odeslaných balíčků.
Jsme si jisti, že rok 2023 přinese další úspěchy a výzvy díky novým obchodním příležitostem. Bude váš e-shop jednou z nich?