V moderním logistickém centru Mailstep jsme každý den v roce připraveni odeslat okolo 20 tisíc objednávek. Naši klienti ale nemusí mít obavy, že by velké kvantitě podléhala míra spolehlivosti. Celý proces je navržený do posledního detailu. Pojďte se s námi na tu perfektní choreografii podívat.
Začíná to na příjmu
Bezchybné fungování fulfillmentu se neobejde bez vstupní kontroly přijímaného zboží. V tom nám pomáhají i naši klienti, a to před samotným příjezdem zboží pomocí tzv. avíza v našem systému Mailship. Když se mezi avizovaným a obdrženým množstvím vyskytne rozdíl, majitele e-shopu o tom informujeme.
Nejen pro kontrolu zboží, ale také pro jeho bezpečný pohyb po fulfillmentu je nezbytné, aby na sobě měl každý přijatý kus svůj unikátní čárový kód. Pokud kód není na zboží umístěný již od dodavatele, umíme si poradit. Podle dodaného popisu nebo fotografií identifikujeme všechny položky a vygenerujeme kódy sami.
Žádnou neznámou pro nás není ani změna balení či kompletace setů. Všechny části jedné sady se na příjmu zabalí pod jedním kódem a na skladovou pozici putují již jako jeden produkt.
Vše na svém místě
Máme 100% přehled o tom, kde se na naší skladové ploše 50 000 m2 nachází každý pár bot, fotoaparát, trička i samolepky. Všem klientům Mailstepu účtujeme měsíční skladné pouze za skutečně obsazené pozice. Je pro nás samozřejmostí provést alespoň jednou ročně inventuru veškerého zboží a informovat naše zákazníky o jejích výsledcích.
Toto vše děláme nejen pro naše dobré fungování, ale zároveň pro to, aby měl klient vždy plnou kontrolu nad svými naskladněnými zásobami. V Mailship aplikaci může stav svého stocku sledovat kdykoliv a odkudkoliv.
Přišla objednávka!
V momentě, kdy zákazník online obchodu dokončí svůj nákupní košík, začíná přibližně 600 m dlouhá cesta každé přijaté objednávky. O vyskladnění jednotlivých položek se postarají pickeři. Díky vývoji našeho vlastního WMS je jejich cesta velmi efektivní. Pro snížení chybovosti jsou položky pickovány pouze na základě umístěného čárového kódu. Připravená objednávka se následně z rukou pickera posouvá do balírny.
Krabice, páska a štítek
Ještě před samotným zabalením čeká na objednávku v balicí zóně krátká zastávka. Pracovník stanoviště zkontroluje správnost položek i jejich množství. Když je vše v pořádku, může se pustit do balení. Pro zajištění bezpečné přepravy až do rukou zákazníka používáme obalový materiál a výplň dle požadavků jednotlivých dopravců. Reagujeme i na současnou poptávku po více ekologických variantách obalů, ale o tom vám povíme víc zase příště.
Celý balicí proces probíhá pod dohledem kamer. V případě ztráty nebo poškození balíku se tak můžeme kdykoliv zpětně přesvědčit o stavu, v jakém byla zásilka předána kurýrům.
Ve dnech, kdy nákupní sezóna dosahuje svého vrcholu, pomáhá našim lidským baličům také CartonWrap, automatická balicí linka s kapacitou až 900 balíčků za hodinu.
(Ne)končí to na výdeji
Všechny objednávky, které se v našem systému objeví do 14 hodin předáváme přepravcům ještě ten samý den. Samozřejmostí je, že každou objednávku expedujeme pod trackovacím číslem. Za objednávky odeslané na dobírku pošle dopravní společnost vybrané peníze přímo na účet e-shopu.
Mohlo by se zdát, že zde pro nás cesta vašeho zboží končí. Ne tak docela. Pokud se zásilka nevyzvedne, ztratí, zákazník se ji rozhodne vrátit či reklamovat, v celém procesu asistujeme. Vrácené zboží opět naskladníme do zásob, poškozený nebo ztracený balík reklamujeme u dopravce a jsme tu pro vás i pro řešení reklamací samotného zboží.
Mějte své zboží pod kontrolou. U nás.
Podívejte se na krátkou video prohlídku našeho fulfillment centra.