Mailstep blog - novinky ze světa fulfillmentu

Do nového roku s nižšími náklady na logistiku až o 20 %

Written by Adriana | 5.1.2023

Žijeme v době nepředvídatelné. Nic není starší než včerejší zprávy a plánovat věci na zítřek připomíná gambling. Nový rok s sebou navíc přináší nemilá překvapení v podobě zdražování cen elektřiny, plynu i pronájmů. Vneste do svého podnikání potřebnou jistotu. Získejte možnost predikovat náklady a ještě je snižte. S tímhle předsevzetím vám pomůžeme.

Zařiď si sklad, říkali. Je to hračka, říkali.

Ať už malý, nebo velký, každý sklad vyžaduje notnou dávku pozornosti a metrů čtverečních. Nejprve ho musíte vybavit nábytkem, následně personálem, technikou a nakonec zajistit naskladnění i samotného zboží. K tomu připočítejte potřebný prostor pro příjem, balicí pozice, sklad materiálu a místo pro expedici. Nakonec to není jen o naplněných regálech a cena vlastního skladového řešení se ukazuje být mnohem vyšší než na začátku. Zvlášť, pokud skladovou plochu nevyužíváte na maximum.

Jednou ze základních výhod využívání servisu fulfillmentu je optimalizování a ustálení částky za skladování. Ve fulfillmentu totiž každý měsíc zaplatíte jen za ty metry čtvereční, které skutečně využíváte, tedy pouze za zboží, které vám tuto investici vrátí svým prodejem. Všechny ostatní položky (balné, manipulace atd.) se pak promítají do tarifních měsíčních sazeb.


„V Mailstepu razíme otevřený, partnerský přístup. Naším cílem je klientům vydělat peníze a snížit jejich náklady, což se nám většinou daří až o 15-20 %. Nejedná se jen o ušetření na těch největších položkách, jakými jsou pronájem skladu, energie a personál, ale také na nepřímých výdajích spojených s provozem, např. zaměstnanecký nábor, administrativa nebo zavádění nových nástrojů pro automatizaci a větší efektivitu.“


Viktor Štill, Head of Fulfillment Mailstep

O nabídce, poptávce a pracovní síle

Jedna z otázek, která nedává majiteli e-shopu spát zní: „Kolik asi přijde zítra objednávek?“ Samozřejmě lze předvídat jejich příval podle probíhajících marketingových aktivit, slevových akcí nebo aktuálního období. Měnící se nálady kupujících vás i přes to všechno mohou pěkně překvapit.

Pokud vás náhlý úspěch vašeho produktu zaskočí právě v den, kdy jsou vaši pracovníci na skladě jen v minimálním počtu, balíky se nestačí odbavit dle očekávání nakupujícího. V dnešní době má rychlost odeslání zásadní vliv na to, zda se zákazník rozhodne nakoupit u vás i příště. A věřte, že očekávání jsou vysoká – klienti nezřídka předpokládají přijetí balíčku už druhý den po objednání.       

Na následující dny se po personální stránce náležitě připravíte, ale předpověď objednávek se bohužel nemusí vyplnit. Výlohy na pracovní sílu se tím tedy značně prodraží. Poptávka, a s ní spojené výdaje za logistiku, se může značně lišit měsíc od měsíce, což znemožňuje kvalitní meziroční plánování.

Jak z toho ven?

Na tento problém přináší fulfillment celkem jasné řešení a majitelům online obchodů zprostředkovává zážitek podobný pohledu do věštící koule. Výdaje za odbavený balík se totiž nemění, ať už jich odešlete 50, nebo 500 denně. To vám umožňuje nejen hodit za hlavu starosti o nábor brigádníků, ale zejména postavit správně cenotvorbu, dosáhnout požadované marže a překonat konkurenci. Vaše logistické náklady jsou stabilní a předvídatelné, a vy se tak můžete soustředit na další dílky businessu.

„Služba fulfillmentu přináší minimalizaci účinků vnějších vlivů a možnost predikce. Velká část procesů je v Mailstepu automatizovaná, což přináší nejen optimalizaci nákladů, ale také potřebnou rezervu na nejsilnější nákupní období. Díky tomu je možné garantovat našim klientům vysokou kvalitu služeb po celý rok.

Viktor Štill, Head of Fulfillment Mailstep

Pro rozjezd vašeho podnikání vás nejspíš motivovalo mnoho věcí. Balení krabic, komunikace s dopravci a rozpisy směn skladníků mezi nimi nejspíš zrovna nefigurovaly. Svěřte se do rukou profesionálů, kteří v tom umí chodit a kteří vás podrží, ať už nový rok přinese cokoliv.